poster UpgradedAna Santos (Camila Mendes) droomt ervan haar eigen kunstgalerie te openen. Tot nu toe slaapt ze op de bank van haar zus en is ze een assistente van Claire Dupont (Marisa Tomei), directeur van een veilinghuis. Voor een opdracht moet Ana met Claire en haar andere assistentes naar Londen, maar is er voor haar een latere vlucht geboekt. Ze krijgt een upgrade en ontmoet in het vliegtuig de rijke Will (Archie Renaux). Een klein leugentje wordt steeds groter wanneer ze valt voor Will’s charmes.

Upgraded is een leuke, nieuwe romcom op Prime Video. Het trok mijn aandacht niet door Riverdale-ster Camila Mendes, maar doordat het geregisseerd is door actrice Carlson Young. Fans van de serie Scream (voorheen op Netflix) kennen Young nog als de bitchy Brooke, de MVP van seizoen 1 en 2. Tegenwoordig regisseert ze blijkbaar films en met Upgraded levert ze een prima, maar iets te herkenbare romcom af.

Er is niets vernieuwends aan Upgraded. Sterker nog, de film doet behoorlijk denken aan The Devil Wears Prada, maar dan in de kunst wereld in plaats van mode. En een bloeiende romance in een vliegtuig naar Londen zagen we onlangs nog in Love at First Sight. Het zal je zeker niet verrassen hoe Upgraded gaat eindigen. Toch weet de film je dik 1,5 uur goed te vermaken en zitten er een aantal momenten tussen waar ik goed om heb gelachen.

Camila Mendes is een charmante actrice, zoals we ook al in de geslaagde komedie Do Revenge zagen. Helaas heeft ze geen chemie met haar tegenspeler Archie Renaux (onlangs nog te zien in een andere Prime Video romcom The Other Zoey). Hij oogt ook iets te jong naast haar. Graag had ik een andere Archie met Camila gepaard gezien, namelijk Saltburn-acteur Archie Madekwe. Jammer! Gelukkig maakt de supporting cast een hoop goed. Oscar-winnares Marisa Tomei zet haar beste Miranda Priestley neer en speelt een vermakelijke rol. Ook Lena Olin (Alias) en Anthony Stewart Head (Giles van Buffy the Vampire Slayer) spelen leuke bijrollen.

Upgraded is een charmante, maar iets te herkenbare romcom met een prima cast.

Upgraded is te bekijken via: