Drea (Camila Mendes, Riverdale) is het populairste meisje van haar school, totdat haar vriend Max (Austin Abrams, Euphoria) haar reputatie verpest. Ze raakt bevriend met new girl Eleanor (Maya Hawke, Stranger Things) en sluit met haar een pact. Als Eleanor wraakt neemt op Max, dan neemt Drea wraak op het meisje dat Eleanors leven vroeger zuur heeft gemaakt.

Ben je een fan van ’90s teen movies en heb je het gevoel dat je te oud bent geworden om de huidige tienerfilms te kijken? Dan is Do Revenge perfect voor jou! Hoewel het misschien op het eerste gezicht lijkt op een film voor gen Z, is het toch echt gemaakt voor de mensen die zijn opgegroeid in de jaren ’90. Do Revenge zit vol met verwijzingen naar teen klassiekers als Clueless, Cruel Intentions, Jawbreaker en 10 Things I Hate About You. De soundtrack bevat ’90s hits als Bitch van Meredith Brooks en Celebrity Skin van Hole. Daarnaast speelt ’90s icoon Sarah Michelle Gellar een bijrol in deze film en deze casting is zeker geen toeval. Heel fijn om Gellar na al die jaren weer eens te zien!

Vooral het eerste uur vond ik heel leuk en gunde de film een score van 4 sterren. Groot minpunt is echter toch de speelduur van 2 uur. Do Revenge duurt helaas onnodig lang. De twist is goed, maar uiteindelijk wordt alles te makkelijk opgelost. Als ze er zo nodig een film van 2 uur van willen maken dan hadden ze die tijd beter kunnen besteden aan het uitwerken van de conclusie.

Camila Mendes en Maya Hawke spelen goede hoofdrollen. Ook Austin Abrams is goed op dreef als de populairste jongen van de school. 13 Reasons Why-ster Alisha Boe en Sophie Turner (Game of Thrones) spelen aardige bijrollen, maar krijgen helaas te weinig te doen.

Do Revenge is een leuke komedie voor de mensen die verlangen naar de tijd van de ’90s teen movie.