poster Madame WebHet is 2003, ambulance medewerker Cassandra Webb (Dakota Johnson) ontdekt dat ze een helderziende gave heeft. Wanneer ze 3 jonge vrouwen (o.a. gespeeld door Sydney Sweeney) redt van een mysterieuze bad guy (Tahar Rahim), ontdekt ze dat er een link is met haar verleden.

Wat een ramp deze film! Hoe is dit ooit door Sony goedgekeurd? Het script van o.a. Morbius screenwriters Matt Sazama en Burk Sharpless is zo slecht. De dialogen zijn echt verschrikkelijk. Ik ben ervan overtuigd dat ze nog nooit interactie hebben gehad met mensen. Cassandra is zo slecht geschreven dat ze niet eens menselijk overkomt! Ik snap dat ze is geboren als een soort jungle baby in Peru, maar hoezo is ze totaal contact gestoord? Helaas is Dakota Johnson (Fifty Shades of Grey) niet zo’n goede actrice dat je erop kan vertrouwen dat ze er nog het beste van kan maken. Nee, met haar awkward en vlakke acteerprestatie maakt ze alles nog erger! Madame Web is echt pijnlijk om naar te kijken.

Ik hoopte op wat actie van de Spider-girls (Sydney Sweeney, Isabela Merced en Celeste O’Connor), maar ook dat is een grote teleurstelling. Ze krijgen bijna niets te doen. In plaats daarvan is er een onnodige subplot over de geboorte van Peter Parker?! Adam Scott is charmant als Uncle Ben, een collega van Cassandra. Emma Roberts vind ik altijd leuk om te zien, maar ook zij heeft hier een nutteloze bijrol als moeder van Peter. Tot slot is Tahar Rahim als Ezekiel Sims één van de meest trieste bad guys die ik ooit heb gezien. Wat een zielig mannetje die drie tieners probeert te doden. Rahim, onlangs te zien in Napoleon, levert net als Johnson een lachwekkend slechte prestatie af.

Madame Web geeft je plaatsvervangende schaamte en Dakota Johnson hoef ik voorlopig niet meer te zien.

1,5 stars

Madame Web is te bekijken via: