poster Hit ManGary Johnson (Glen Powell) werkt als een nep huurmoordenaar voor de politie. Hij valt voor de charmes van zijn nieuwe cliënt Madison (Adria Arjona) die haar man wil laten vermoorden.

Glen Powell werkte eerder samen met regisseur Richard Linklater aan komedie Everybody Wants Some!! (2016), de spirituele sequel van Dazed and Confused. In mijn recensie schreef ik destijds dat ik hoopte dat die film zou leiden tot meer mooie rollen voor Powell. Dat is gelukt, want kijk ons hier in 2024: het jaar van Glen Powell! Na romcom Anyone But You en nu Hit Man volgt in juli nog potentiële blockbuster Twisters. Als Twisters ook een hit wordt dan heeft Glen zijn movie star status wel verdiend.

Linklater schreef samen met Powell het script voor Hit Man, dat losjes gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. Het concept is leuk en origineel, al wordt er naar mijn gevoel niet genoeg mee gedaan in deze bijna 2 uur durende film. Ja, we zien Gary als de verschillende huurmoordenaars voorbij komen. Helaas zijn die stukjes maar kort en grotendeels al te zien in de trailer. Het draait voornamelijk om Gary’s romance met Madison en de problemen die ze heeft met haar ex. Die scènes moeten het vooral hebben van de chemistry tussen Powell en Adria Arjona (Morbius). En chemistry hebben de twee zeker!

Ik heb me aan de ene kant prima vermaakt met Hit Man, maar heb ook het gevoel dat er maar weinig in gebeurt en een beetje voortkabbelt. Al kan je dat laatste over meer films van Linklater zeggen, dus misschien is het gewoon zijn stijl van filmmaken. Ik denk dat Hit Man vooral dient om de veelzijdigheid van Powell als acteur te tonen. Daar is Linklater zeker in geslaagd. Powell is net zo overtuigend als de zachtaardige Gary als hij is als één van de huurmoordenaars. Austin Amelio (The Walking Dead en Everybody Want Some!!) heeft een leuke bijrol als collega van Gary.

Hit Man is een vermakelijke komedie waarin het talent en de veelzijdigheid van Glen Powell centraal staat.