Vince (Ed Skrein) is een voormalig boyband zanger die hoopt op een comeback. Hij raakt bevriend met Stevie (Leo Long), een jonge autistische drummer. Deze onverwachte vriendschap zorgt voor een mooie muzikale samenwerking.

I Used To Be Famous is een verborgen pareltje op Netflix. Een feel good movie die niet mis staat naast Begin Again of Hearts Beat Loud. Ja, het is een vrij voorspelbare film. Ik denk dat je wel kan raden hoe het afloopt. Het gaat bij een film als deze dan ook meer om de invulling, niet de conclusie. Het verhaal is een reis die we met Vince maken. We zien hoe hij weer opkrabbelt, zichzelf vergeeft voor de fouten die hij heeft gemaakt en groeit als persoon. Mooi toch?

Wat ook belangrijk is bij een film als I Used To Be Famous is de casting. Je moet een goede acteur hebben om de film te dragen. Iemand die sympathiek is, die de gun factor heeft. Gelukkig heeft I Used To Be Famous de juiste man gevonden in Ed Skrein. Hij is bij het grote publiek vooral bekend als de bad guy in Deadpool, maar laat hier zien dat hij meer in huis heeft. De emotionele momenten gaan hem goed af en hij komt erg sympathiek over. Ik hoop dat het leidt tot meer mooie rollen voor Skrein. Overigens krijgt hij goed tegenspel van de talentvolle jonge Leo Long die hier zijn filmdebuut maakt. Eleanor Matsuura (The Walking Dead) heeft een prima bijrol als de moeder van Stevie.

Misschien leuk om te weten: de soundtrack staat op Spotify.

I Used To Be Famous is een fijne muzikale feel good movie met een goede rol van Ed Skrein.