About Fate posterHet is oudejaarsdag en Margot (Emma Roberts) is net gedumpt door haar vriend. Ze is wanhopig op zoek naar een date voor de bruiloft van haar zus (Britt Robertson) later op de dag. Toeval brengt de charmante Griffin (Thomas Mann) op haar pad. Hoewel hij op het punt staat zich te verloven met influencer Clementine (Madelaine Petsch), besluit hij mee te gaan naar de bruiloft en zich voor te doen als Margots vriend.

About Fate is een romantische komedie van Tiffany Paulsen, schrijfster van de Netflix film Holidate (2020), ook met Emma Roberts in de hoofdrol. Toevallig is Holidate één van mijn favoriete romcoms van de afgelopen jaren dus dat maakte About Fate voor mij een must see.

Het resultaat is een zoete film over het lot. Over dat sommige dingen in het leven voorbestemd zijn en dat echte liefde alles overwint. Wat dat betreft is het een heel andere film dan Holidate, dat meer cynisch van aard is. About Fate is een heerlijke feel good movie. Wel super voorspelbaar en weinig vernieuwend, maar absoluut vermakelijk voor de romcom fans.

Emma Roberts en Thomas Mann zijn overtuigend als twee vreemden die gaandeweg steeds gecharmeerder van elkaar raken. Ze hebben de chemistry die nodig is om een film als deze te verkopen. Roberts heeft duidelijk de charme van haar tante Julia, al zit er weinig uitdaging in haar rol. Margot heeft veel weg van haar Holidate personage Sloane, alleen is ze wat positiever ingesteld. Mann weet net als in de film Me, Earl and the Dying Girl de innerlijke struggle van zijn personage goed over te brengen. Britt Robertson (I Still Believe) en Riverdale-actrice Madelaine Petsch spelen prima bijrollen.

Romcom fans zullen zich prima vermaken met About Fate, een zoete film die leunt op de charmes van Emma Roberts en Thomas Mann.

About Fate is te bekijken via: