The Cleansing Hour posterMax (Ryan Guzman) en Drew (Kyle Gallner) zijn oude vrienden die hun geld verdienen met het uitvoeren en streamen van duiveluitdrijvingen, ofwel exorcisms. Alleen is hun hele show – The Cleansing Hour – nep. Wanneer Lane (Alix Angelis), de vriendin van Drew, tijdens een show daadwerkelijk wordt bezeten door een demon, is het aan de vrienden om hun kennis te gebruiken en een echte exorcism uit te voeren. Weten ze Lane te redden terwijl de hele wereld meekijkt?

Horrorfilm The Cleansing Hour trok mijn aandacht op Prime Video door de aanwezigheid van horror veteraan Kyle Gallner (Smile, Scream 5) en 911-acteur Ryan Guzman. Hoewel ik geen fan ben van exorcism films, besloot ik The Cleansing Hour toch een kans te geven. Gelukkig maar, want deze film heeft me positief verrast! De setting zorgde voor een verfrissende invalshoek voor een duiveluitdrijving. Ja, het ziet er wat goedkoop uit, maar dat is ook passend bij de low budget streaming show die de mannen maken. Wat ik ook een pluspunt vind is dat de toon van de film niet te serieus is, iets wat je wel vaak ziet in dit genre. Zo is Guzman in het begin lekker over de top als (nep) priester. Hij weet er het beste van te maken en krijgt gaandeweg ook de kans om meer van zijn acteertalent te laten zien.

Naast Guzman is ook, zoals altijd, Gallner goed op dreef. Hopelijk leidt het grote succes van Smile tot meer goede rollen voor hem. De vrij onbekende Alix Angelis (The Magnificent Seven) maakt ook een positieve indruk als de bezeten Lane. Het verbaast me dat ze sinds deze rol niet meer succes heeft gehad in het horror genre.

Al met al is The Cleansing Hour een verrassende aanrader! Met een speelduur van 1,5 uur verveel je je hier geen minuut mee en voelt het als een frisse wind in het exorcism subgenre.

The Cleansing Hour is te bekijken via: