poster Irish WishMaddie (Lindsay Lohan) is in Ierland voor de bruiloft van haar vriendin Emma en collega Paul. Stiekem is zij al een lange tijd verliefd op Paul en wenst ze dat zij met hem gaat trouwen. Maddie’s wens komt tot haar grote verbazing uit, maar plots valt ze voor de charmes van fotograaf James (Ed Speleers).

Is Lindsay Lohan een comeback aan het maken? Ik hoop het zo! Na haar wilde party girl jaren, is het goed om de nu 37-jarige actrice weer te zien stralen. Eerst in de Netflix kerstfilm Falling for Christmas en onlangs in een cameo in de nieuwe Mean Girls. Haar charme is ze zeker niet verloren en daar maakt ze goed gebruik van in haar nieuwe romcom Irish Wish.

Zoals de meeste romantische komedies is Irish Wish voorspelbaar, maar dat is niet erg. Het is heerlijk om Lohan weer haar ding te zien doen. En laten we eerlijk zijn: daar kijken we deze film toch voor? Ze vormt een prima duo met Ed Speleers, die we nog kennen als de jonge hoofdpersoon in Eragon (2006) en uit seizoen 4 van serie You. Het prachtige Ierland geeft de film een frisse vibe, ondanks dat het ook gebruikt is als de setting van romcom Leap Year met Amy Adams.

Minpuntjes: matig acteerwerk in de bijrollen, flauwe grapjes en personages die niet goed uitgewerkt zijn. Wat ik wel waardeerde aan het script is dat ondanks Maddie’s wens, het universum alles toch weer probeerde te herstellen. Als iets voorbestemd is, dan zal het gebeuren. Als het niet zo is, dan komt er weer iets anders op je pad. Dus heb vertrouwen in wat het leven voor jou in petto heeft.

Irish Wish is een vermakelijke romcom met een stralende Lindsay Lohan en prachtige Iers landschap.

Irish Wish is te bekijken via: