Bottoms posterBuitenbeentjes PJ (Rachel Sennott) en Josie (Ayo Edebiri) starten een fight club op hun school om hun liefdeslevens te verbeteren.

Bottoms is een leuke, frisse komedie met in de hoofdrollen Bodies Bodies Bodies scene stealer Rachel Sennott en The Bear-actrice Ayo Edebiri. Deze dames kennen elkaar al een lange tijd: ze waren huisgenoten in hun studententijd aan New York University. Daar leerde Sennott ook regisseur Emma Seligman kennen met wie ze de film Shiva Baby maakte en nu ook deze komedie.

Eigenlijk is Bottoms een teen seks komedie zoals we die nog kennen uit de jaren ’80 en ’90, alleen zonder te leunen op seks of blote borsten. Natuurlijk leren we ook hier het belang van vriendschap en zit er een hoop hart in de film. Wat ik niet had verwacht is dat Bottoms met momenten aan Not Another Teen Movie doet denken met haar over de top scènes, met name op het eind. Gelukkig zit er ook genoeg scherpe humor in de film.

Sennott en Edebiri vormen een leuk duo en spelen prima. Ze zijn niet zo sterk als in hun bekendste rollen, al heeft dat meer met het script te maken dan hun talent. Persoonlijk vind ik Nicholas Galitzine (Red, White & Royal Blue) de uitblinker hier als de populaire football player Jeff. Zeker een komisch talent om in de gaten te houden, net als NFL-speler Marshawn Lynch als hun docent.

Bottoms is een frisse teen seks komedie met humor die zowel scherp is als over de top en een vermakelijke cast.

Bottoms is te bekijken via: