poster Red RocketMikey Saber (Simon Rex), een porno acteur op z’n retour, keert na jaren terug naar zijn geboortedorpje in Texas waar niemand op hem zit te wachten. Wanneer hij de 17-jarige Strawberry (Suzanna Son) ontmoet, ziet hij zijn kans om zijn geldproblemen op te lossen. Hij probeert haar te verleiden om porno met hem te maken in Californië.

Red Rocket is de onverwachte, maar welverdiende comeback van Simon Rex. Zijn leven loopt enigszins parallel aan dat van zijn personage Mikey. Zo werkte Rex ooit kortstondig in de porno industrie, maar genoot later van regulier succes met series als Jack & Jill met Amanda Peet en Sarah Paulson, en What I Like About You met Amanda Bynes. Het grote publiek kent hem vooral van Scary Movie 3, waarin hij Eminem in 8 Mile spooft. Rex speelde ook in Scary Movie 4 en 5, maar behaalde daarna niet veel succes meer als acteur. Hij probeerde het nog in de muziek met zijn rap alter ego Dirt Nasty, ook zonder groot succes. Toen Rex de Independent Spirit Award voor beste acteur won voor zijn rol in Red Rocket, vertelde hij dat hij dacht dat zijn carrière over was. Een telefoontje van regisseur Sean Baker, ook bekend van The Florida Project met Willem Dafoe, veranderde zijn leven.

Rex is zowel schaamteloos als eindeloos charismatisch als Mikey. Je proeft de wanhoop van zijn personage, een antiheld die de mensen in zijn leven alleen maar gebruikt voor zijn eigen gewin. Red Rocket heeft net als zijn hoofdpersonage iets tegenstrijdigs. Aan de ene kant heeft het iets afstotends, maar het is ook een fascinerende, slice of life film. Het script is niet altijd even sterk, maar in zijn geheel zeker de moeite waard door de passie van Baker en Rex.

Red Rocket is een fascinerende slice of life film en een welverdiende comeback voor acteur Simon Rex die een fantastische hoofdrol speelt.

Red Rocket is te bekijken via: