Een groepje vrienden in een afgelegen huis besluit tijdens een storm het spel Bodies Bodies Bodies te spelen. Wanneer de eerste echte dode valt moeten zij de moordenaar te zien achterhalen en de stormachtige nacht overleven.

Ik had hoop voor deze film, maar na het zien van de opening ging dat al snel verloren. Een goedkope manier om de hoofdpersonages – gespeeld door Amandla Stenberg en Maria Bakalova (Oscar-genomineerd voor Borat) – te introduceren die niets toevoegt. Er valt over character development sowieso weinig te zeggen. Alle personages zijn vrij oppervlakkig. Is dat commentaar op gen Z of een slecht uitgewerkt script? Pete Davidson doet z’n ding wel en Lee Pace (Pushing Daisies) maakt er het beste van. Maar van de minder ervaren castleden is dat nog teveel gevraagd, met uitzondering van Rachel Sennott die als Alice de show steelt.

Bodies Bodies Bodies is een murder mystery zonder al teveel mysterie. Het is niet moeilijk om deze puzzel op te lossen. Om de film wel wat credit te geven; de ontknoping (niet de wie, maar hoe) is briljant gedaan. Jammer dat de meeste personages onuitstaanbaar zijn, waardoor het je ook niet interesseert of ze het einde van de film halen. Liever niet eigenlijk.

Ik liep de zaal uit met een ander gevoel van hoop. Hoop dat dit een satire moest zijn. Bodies Bodies Bodies is zeker niet zo scherp als de film denkt te zijn. Bijna alle grappige stukjes zitten helaas al in de trailer. Ondanks dat is de film grotendeels een vermakelijke zit. Al met al heeft ‘onze’ Halina Reijn hiermee wel een aardig visitekaartje weten af te leveren in Hollywood.

Bodies Bodies Bodies moet het van de horror van gen Z hebben.