poster AbigailEen 12-jarig meisje genaamd Abigail (Alisha Weir) wordt door criminelen ontvoerd voor losgeld. Ze houden haar vast in een afgelegen landhuis, wachtend op het geld. Al snel ontdekken ze dat Abigail geen normaal meisje is en dat ze juist met haar opgesloten zitten in het huis.

Matt Bettinelli-Olpin & Tyler Gillett, bekend als regieduo Radio Silence, hebben het weer geflikt! Na horror hit Ready or Not en de Scream franchise nieuw leven te hebben ingeblazen met deel 5 en 6, zijn de mannen nu terug met Abigail. Ze zijn heel goed in heel vermakelijke horrorfilms maken en wat dat betreft stelt hun nieuwste film niet teleur. Het beste woord dat ik kan gebruiken om Abigail te omschrijven is ‘fun’. Van begin tot eind ga je het naar je zin hebben. Ik heb goed gelachen om de humor. De cast straalt een hoop lol uit. Ze weten precies in wat voor soort film ze zitten en gaan er helemaal voor. Eng is het allemaal niet, maar dat is niet erg. We gaan hier voor vermaak.

De jonge Alisha Weir maakt indruk als Abigail. Ze weet goed een onschuldig meisje te spelen en een manipulatief monster. Dan Stevens is hier in topvorm. Ik vond hem veelbelovend in The Guest (2014) en eindelijk lijkt hij zijn potentie waar te maken. Meer van deze Dan Stevens, please! Ook Kathryn Newton (Freaky), Kevin Durand (X-Men Origins: Wolverine), Giancarlo Esposito (Breaking Bad) en de te vroeg overleden Angus Cloud (Euphoria) spelen leuke rollen. Melissa Barrera, Sam van Scream 5 en 6, speelt hier de hoofdrol. Ze laat opnieuw zien een waardige final girl te zijn. Helaas heeft ze ook hier de meest serieuze rol van de groep waardoor ze zich niet van een andere kant kan laten zien, zoals Stevens.

Abigail is een geslaagde horror komedie. Het is super fun en dat straalt de leuke cast ook uit!