poster The Fall GuyColt Seavers (Ryan Gosling) is de stunt man van Hollywood-ster Tom Ryder (Aaron Taylor-Johnson). Na een ongeval dat hem bijna zijn carrière heeft gekost, besluit hij toch mee te werken aan het regiedebuut van zijn ex-liefje Jody (Emily Blunt). Wanneer Tom verdwijnt, wordt Colt gevraagd om hem te zoeken om de productie te redden. Lukt het hem een wereldster te vinden en de liefde van zijn leven terug te winnen?

Regisseur David Leitch bracht ons eerder de geslaagde actie komedie Bullet Train met Brad Pitt in de hoofdrol. Met The Fall Guy is hij opnieuw aardig op dreef! Hij put hier inspiratie uit zijn eigen dagen als stuntman en weet alle actie enerverend in beeld te brengen. Jammer genoeg vond ik de film niet zo strak in elkaar zitten als Bullet Train. Ondanks de actie, mist The Fall Guy toch een bepaalde vaart. Het is geen straf om 2 uur naar Ryan Gosling en Emily Blunt te kijken, maar ergens kreeg ik toch het gevoel dat het allemaal te lang duurde voordat we bij de conclusie kwamen. Dat gezegd, The Fall Guy is vooral een ode aan de stunt community en daar is Leitch zeker in geslaagd.

Time Magazine noemde Gosling in 2011 ‘Coolest Person of the Year‘ en ook hier in zijn nieuwste film doet hij deze titel eer aan. Hij is effortless charismatisch en zo veelzijdig als acteur. Ben benieuwd waar hij ons nog meer mee gaat verrassen in zijn carrière. Gosling krijgt prima tegenspel van de charmante Blunt. Helaas stelt haar rol niet veel voor. Aaron Taylor-Johnson was geweldig in Bullet Train, dus ik keek er naar uit om hem hier te zien. Hij wordt hier in The Fall Guy helaas onvoldoende ingezet. Ze hadden nog wel iets meer met hem kunnen doen. In bijrollen zien we verder Hannah Waddingham, Winston Duke, Teresa Palmer en Everything Everywhere All at Once-actrice Stephanie Hsu.

The Fall Guy is een vermakelijke actie komedie en ode aan de stunt community. Alleen al het bekijken waard voor Ryan Gosling.