poster DeadstreamGevallen YouTube-ster Shawn Ruddy (Joseph Winter) probeert zijn populariteit terug te winnen na een incident. Hij besluit de nacht al livestreamend door te brengen in een spookhuis. Al snel wordt hij geconfronteerd met paranormale activiteiten.

Ik had wel wat goede dingen over Deadstream gehoord, maar hier nooit veel aandacht aan besteed. Na Society of the Snow en Anatomy of a Fall had ik wel zin in iets luchtigs dus toen ik deze horror komedie op Prime Video zag staan, was mijn keuze snel gemaakt. Deadstream heeft me positief verrast! Eng wordt het nooit, maar ik heb wel goed gelachen om deze film.

Deadstream is gemaakt door hoofdrolspeler Joseph Winter en zijn vrouw Vanessa Winter. Samen schreven ze het script en zijn ze verantwoordelijk voor de regie. Ze weten veel te doen met een simpel concept en beperkt budget. Naast alle (hilarische) perikelen rondom de geesten, reflecteert Deadstream op de invloed van social media. Hoe ver wil je gaan voor aandacht? Shawn probeert wanhopig zijn volgers terug te winnen met stommiteiten, al zijn wij als kijker geen haar beter door dit gedrag te voeden. Gelukkig kan social media ook iets goed brengen en kan Shawn rekenen op hulp wanneer de situatie escaleert. De interactie tussen Shawn en zijn volgers is één van de sterkste punten van Deadstream. Het zorgt ook voor de nodige humor en geeft een frisse draai aan het found footage genre.

Tot slot verdient Joseph Winter ook lof, want de film is grotendeels een onemanshow. Het is niet makkelijk om in je eentje een film van anderhalf uur te dragen. Winter weet goed een irritant YouTube type neer te zetten zonder je af te stoten. Ik hoop dat we nog meer van Winter en zijn vrouw gaan horen, want met Deadstream maken ze zeker een positieve indruk.

Deadstream is een verrassend leuke horror komedie die met charme wordt gedragen door Joseph Winter.

Deadstream is te bekijken via: