poster Devil in OhioOp Netflix staat nu de 8-delige mini-serie Devil in Ohio met Bones-actrice Emily Deschanel in de hoofdrol.

Waar gaat Devil in Ohio over?
Mae (Madeleine Arthur, To All the Boys I’ve Loved Before) ontsnapt uit een cult en komt in het gezin van psychiater Suzanne Mathis (Deschanel) terecht. Haar verblijf is van tijdelijke aard, maar haar aanwezigheid zorgt voor frictie in het gezin. Langzaam komt de waarheid over Mae en de cult boven tafel.

Toen ik er na een paar afleveringen achter kwam dat Devil in Ohio is gebaseerd op een Young Adult novel was ik erg verbaasd, want zo oogt de serie helemaal niet. Het boek volgt het perspectief van middelste dochter Jules, terwijl dat voor de serie is verschoven naar haar moeder. Geen slechte wijziging denk ik, om zo een breder publiek te trekken. Helaas acteert Emily Deschanel vrij vlak en dat maakt haar personage Suzanne niet heel interessant om te volgen. Ook haar traumatische verleden waar steeds naar verwezen wordt zorgt voor een anticlimax, zeker wanneer je die vergelijkt met het leven van Mae in de cult.

Madeleine Arthur speelt gelukkig wel goed als de wereldvreemde Mae. Het verhaal rondom de cult is interessant genoeg om de serie af te willen kijken. Hoewel Jules niet het hoofdpersonage in de serie is, krijgt zij van alle Mathis kinderen wel de meeste screentime. Zij wordt ook prima neergezet door Xaria Dotson. Sam Jaeger zet een sympathieke rol neer als vader van het gezin.

Devil in Ohio is een vermakelijke zit voor de liefhebbers van cult drama.