Uit wanhoop slaat de louche Teddy (Frank Grillo, Captain America: The Winter Soldier) politieagente Valerie (Alexis Louder, The Tomorrow War) om zich te laten opsluiten. Er staat een prijs op zijn hoofd en hij waant zich veilig in een politiecel. Een huurmoordenaar (Gerard Butler, Olympus Has Fallen) en een schietgrage psychopaat (Toby Huss, Halloween 2018) laten zich hierdoor niet weerhouden.

Er zijn helaas niet veel films waar ik naar uitkijk op dit moment. Toen ik laatst de trailer van Copshop in de bios zag voelde het als een frisse wind naast die van Dune en een aantal vage horror films. Deze vlotte actiefilm is precies wat ik nodig had als vermakelijk tijdverdrijf.

Copshop neemt zichzelf namelijk niet te serieus en gelukkig doet de cast dat ook niet. Gerard Butler en Frank Grillo stralen een hoop lol uit. Dat is wat een films als deze ook echt nodig heeft en geslaagd maakt. Normaal ben ik niet zo’n fan van Butler, maar zo zie ik hem graag. Toby Huss heeft een hilarische bijrol en maakt het meeste van zijn screentime. Wat mij betreft is Huss een underrated character actor die we sowieso niet vaak genoeg zien. Goed, vorig jaar zagen we hem nog in The Rental naast Alison Brie, maar hoe minder we het over die film hebben hoe beter.

Alexis Louder heeft hier de grootste uitdaging. Zij moet zich in de meest serieuze rol staande zien te houden tussen alle gekkigheid en dat gaat haar goed af. Louder is erg sympathiek en heeft goed samenspel met de heren. Copshop begint sterker dan het eindigt, maar ach, ik heb me de hele zit prima vermaakt. Meer vraag ik niet van zo’n soort film. Behalve meer Toby Huss dan!

Copshop straalt een hoop lol uit en dat zorgt voor een vermakelijke actiefilm.