poster serie WildernessSinds kort staat de 6-delige serie Wilderness op Prime Video. Hieronder lees je meer over deze wraakzuchtige serie met Jenna Coleman en Oliver Jackson-Cohen in de hoofdrol.

Waar gaat Wilderness over?
De Britse Liv (Coleman) en Will (Jackson-Cohen) zijn getrouwd en lijken het perfecte leven te hebben. Maar dan ontdekt Liv dat haar man vreemdgaat. Een road trip door Amerika zou het stel weer dichterbij elkaar moeten brengen, althans dat hoopt Will. Liv heeft namelijk andere plannen.. dodelijke plannen. Wanneer ze Wills sexy collega Cara (Ashley Benson) en haar vriend Garth (Eric Balfour) tegenkomen, loopt alles uit de hand.

Ik had zulke hoge verwachtingen van Wilderness na die goede trailers. Wraak, mysterie, Taylor Swift op de soundtrack, een Pretty Little Liar en Eric Balfour. Wat kan er misgaan? Helaas zakt de kwaliteit na een sterke pilot aflevering al snel. Het grootste probleem van Wilderness is dat hoofdpersoon Liv totaal onsympathiek is! Taylor zingt ‘look what you made me do’ in de opening credits, maar dit is niet wat ze bedoelde Liv! Het is heel moeilijk om achter haar personage te staan en voor haar te juichen. Dat maakt de serie steeds minder leuk om naar te kijken. De laatste aflevering is een totale trainwreck. Ik gebruik niet graag het woord cringe, maar die laatste scène.. ja, cringe.

Aan Doctor Who-actrice Jenna Coleman ligt het niet. Zij speelt prima en verdient veel beter materiaal. Hetzelfde geldt voor Oliver Jackson-Cohen die we nog kennen uit het superieure The Haunting of Hill House van Mike Flanagan. Pretty Little Liars-ster Ashley Benson duikt op in een nietszeggende rol. Ze hadden haar wel iets meer te doen kunnen geven dan alleen maar pretty zijn. Tot slot is het altijd goed om TV veteraan Eric Balfour (Haven, 24, Six Feet Under) weer te zien en hij brengt het er goed vanaf. Hopelijk leidt Wilderness tot betere projecten voor de sympathieke acteur.

Wilderness probeert Gone Girl te zijn, maar Liv is geen Amazing Amy. Al zou ze dat zo graag willen.

Wilderness is te bekijken via: