poster Meet CuteEen depressieve jonge vrouw (Kaley Cuoco) ontdekt een tijdmachine in een nagelsalon. Ze gebruikt het om de perfecte eerste date met Gary (Pete Davidson) te herbeleven. Na een jaar is de perfecte date niet leuk meer en probeert ze de magie van de allereerste ontmoeting te recreëren door gebeurtenissen uit Gary’s verleden te veranderen.

Ik had zin in een romcom en al zoekende op Prime Video kwam ik uit op Meet Cute. Hoewel de recensies niet zo best zijn, mag ik leads Kaley Cuoco en Pete Davidson graag. Genoeg reden voor mij om de film een kans te geven. Gelukkig maar, want al snel raakte ik gecharmeerd door Meet Cute.

Romcoms over tijdreizen, time loops zijn niet nieuw. Denk aan About Time (2013) met Rachel McAdams of Palm Springs (2020) met Andy Samberg. Meet Cute probeert hier niet het wiel opnieuw uit te vinden en dat is okay. Het is een frisse komedie met verrassende diepgang dat naar een hoger niveau wordt getild door de cast. Cuoco en Davidson hebben veel chemistry samen en zijn een leuk paar om naar te kijken. The Big Bang Theory-ster Cuoco speelt haar rol met veel energie en charme, maar komt ook in de meer dramatische scènes sterk uit de hoek. Davidson is adorkable en laat zich niet ondersneeuwen, ondanks Cuoco’s extraverte optreden.

De productie ziet er goed uit en met een speelduur van 89 minuten is de film niet onnodig lang en weet het z’n charme te behouden.

Meet Cute is een charmante time travel romcom met leuke rollen van Kaley Cuoco en Pete Davidson.

Meet Cute is te bekijken via: