poster Books of BloodDrie verhalen komen samen in Books of Blood, gebaseerd op de gelijknamige boeken van horror icoon Clive Barker. In het eerste verhaal ontmoeten we Jenna (Britt Robertson), een jonge vrouw met misofonie (een afkeer voor geluiden) die onlangs op traumatische wijze haar vriend heeft verloren. Het tweede verhaal draait om Simon (Rafi Gavron) die beweert dat hij kan communiceren met het overleden zoontje van een sceptische vrouw (Anna Friel). In het laatste verhaal volgen we Bennett (Yul Vasquez), een crimineel die op zoek is naar ’the Book of Blood’.

Clive Barker is de man achter horror klassiekers als Hellraiser en Candyman. Maar wist je ook dat Candyman gebaseerd is op een verhaal uit één van zijn Books of Blood? Net als The Midnight Meat Train met Bradley Cooper en Vinnie Jones? Nu is er op Disney+ Books of Blood te vinden, al is alleen het verhaal van Simon daadwerkelijk in Barkers boeken terug te vinden. De verhalen van Jenna en Bennett zijn voor de film bedacht. Jammer of juist een wel overwogen keuze?

Persoonlijk had ik niets met het verhaal van Simon. ik vond het saai gebracht, maar ook te gehaast verteld. Hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen weet ik ook niet. Ik had graag meer van Jenna gezien. Zij is een complexe dame in een bizar verhaal dat beter is uitgewerkt dan dat van Simon. Al hadden haar motieven verder uitgediept mogen worden. Het verhaal van Bennett stelt niet veel voor, maar brengt uiteindelijk alle verhalen weer bij elkaar.

Books of Blood ziet er jammer genoeg uit als een goedkope tv productie. Alleen Britt Robertson (I Still Believe en tegenwoordig te zien in The Rookie: Feds) komt op acteervlak goed uit de verf. Spannend is het allemaal niet, maar de gore fans kunnen zich wel vermaken.

Books of Blood doet Cliver Barkers werk geen eer aan. Kijk Candyman of The Midnight Meat Train maar.

2,5 sterren

Books of Blood is te bekijken via: