poster Marry MePopster Kat Valdez (Jennifer Lopez) staat op het punt te trouwen met haar eveneens wereld bekende verloofde Bastian (Maluma), voor de ogen van een miljoenenpubliek. Als ze vlak voor het jawoord ontdekt dat hij vreemdgaat met haar assistente, besluit ze spontaan te trouwen met iemand uit het publiek, wiskundeleraar Charlie (Owen Wilson).

Zo’n 20 jaar na het succes van The Wedding Planner is Jennifer Lopez terug met een nieuwe bruiloft gerelateerde film. Marry Me lijkt misschien geïnspireerd door Married at First Sight, maar het is gebaseerd op de gelijknamige graphic novel van Bobby Crosby. Het concept is aardig en Lopez is een charmante lead. Ik kreeg alleen steeds het gevoel dat het script is geschreven voor een iets jongere actrice, een Anne Hathaway (40) bijvoorbeeld. Begrijp me niet verkeerd: de 54-jarige Lopez ziet er fantastisch uit voor haar leeftijd! Maar het verschil met haar onscreen verloofde Maluma (29) is wel heel groot. In het script wordt overigens gerefereerd dat haar personage Kat “noord van 35” is. Ze hadden het op z’n minst kunnen veranderen naar noord van 45. Of een oudere tegenspeler kunnen kiezen.

Gelukkig is Lopez veel beter gematch met Owen Wilson. Niet alleen vanwege hun leeftijd, maar vanwege de ontspannen chemie die ze hebben. Wilson doet z’n ding. Zijn rol vraagt niet veel uitdaging dus ook hij teert op z’n charme. Game of Thrones-ster John Bradley heeft een aardig bijrolletje als manager van Kat.

Ondanks het frisse concept bewandelt Marry Me jammergenoeg bekende paden. Je weet al snel waar dit heen gaat en dat geldt voor veel romcoms natuurlijk. Helaas mist het iets wat klassieke romcoms als Notting Hill, My Best Friend’s Wedding of How to Lose a Guy in 10 Days wel hebben.

Jennifer Lopez en Owen Wilson vormen een sympathiek duo, maar verder is Marry Me een vrij middelmatige romcom.

2,5 sterren

Marry Me is te bekijken via: