poster Joy RideAudrey (Ashley Park) gaat op zakenreis naar China. Ze schakelt de hulp in van beste vriendin Lolo (Sherry Cola) en voormalig huisgenoot Kat (Stephanie Hsu), omdat ze zelf de Chinese taal niet machtig is. Lolo’s excentrieke nichtje Deadeye (Sabrina Wu) gaat tot Audrey’s grote verrassing ook mee. Hun trip krijgt een onverwachtse wending wanneer de geadopteerde Audrey op zoek gaat naar haar biologische moeder.

Wat een leuke komedie! Ik heb een aantal keer hard moeten lachen om de absurde humor van Joy Ride. Fans van Girls Trip (2017) met Regina Hall en Queen Latifah zullen deze komedie zeker waarderen. Met name de drugs scène in de trein met Vacation Friends-actrice Meredith Hagner vond ik hilarisch gedaan. De cast ging er vol voor en zonder schaamte, dat maakt het des te leuker!

Maar het is niet alleen gekke humor in Joy Ride. In haar kern is het een film over vriendschap en zelf acceptatie. Wat dat betreft is er dus ook ruimte voor gevoelige momenten en weet de film een goede balans te vinden tussen humor en hart. Emily in Paris-actrice Ashley Park speelt een prima hoofdrol, maar als de serieuze Audrey wordt ze overschaduwd door haar collega’s met meer uitbundige rollen. Stephanie Hsu, eerder Oscar-genomineerd voor haar rol in Everything Everywhere All at Once, is een uitblinker als soap ster Kat. De hele cast speelt overigens prima en het is leuk om Lost-acteur Daniel Dae Kim te zien in een bijrol.

Joy Ride is een hilarische komedie met een frisse cast.

Joy Ride is te bekijken via: