Na een tragisch ongeluk besluiten twee avontuurlijke vriendinnen om een zendmast van 600 meter te beklimmen. Becky (Grace Caroline Currey, Shazam!) weet haar angst te overwinnen en bereikt met beste vriendin Hunter (Virginia Gardner, Halloween) de top. Maar dan breekt de ladder en zitten ze daar vast op 600 meter hoogte.

Ik heb wel een zwak voor films die zich grotendeels op één locatie afspelen: The Shallows, Phone Booth, 47 Meters Down. Het is mooi om te zien hoe sommige films creatief om weten te gaan met de beperkte setting. En al lukt het creatieve niet: vaak is de film nog wel een vermakelijke zit. Zo ook Fall. Een vermakelijke survival horror, maar creatief of geloofwaardig? Nee, dat niet. Ik kan me al niet voorstellen dat er mensen zijn die een 600 meter lange ladder willen beklimmen voor de lol, maar goed, tegenwoordig doen mensen wel gekkere dingen voor likes. Onze Hunter hier is overigens een vlogger en de film makers hebben zeker hun kans gemist om commentaar te geven op de mensen die extreme stunts uithalen voor social media aandacht. Maar goed, ik dwaal af.

Om deze film te kijken heb je dus een groot suspension of disbelief hebben. Je moet al die ongeloofwaardige dingen (blijkbaar is het ’s nachts daar niet koud op 600 meter hoogte) maar voor lief nemen anders kom je niet door de film heen. Hier gaat Fall ook de fout in. Ik nam al zoveel onzin voor lief aan dat de twist die voorbij komt onverdiend was. Hoezo hadden we daar dan wel doorheen moeten prikken?

Grace Caroline Currey en Virginia Gardner spelen redelijk. Jeffrey Dean Morgan (The Walking Dead) en Mason Gooding (Scream) komen voorbij in kleine rollen.

Fall is een vermakelijke survival horror waar je niet teveel over moet nadenken.

Fall is te bekijken via: