Vriendinnen Frida (Naomi Ackie) en Jess (Alia Shawkat) kunnen het niet geloven als ze door tech biljonair Slater King (Channing Tatum) worden uitgenodigd om te feesten op zijn privé eiland. Al snel ontdekken ze dat het allemaal niet zo mooi is als het lijkt.

Blink Twice is het regiedebuut van actrice Zoë Kravitz (The Batman), die ook deels verantwoordelijk is voor het script van de film. Het is weer een film over rijke mensen die denken dat ze overal mee wegkomen, zie ook Infinity Pool met Mia Goth. Het script is zeker het zwakste punt van Blink Twice. Het is een mix tussen zwarte komedie en psychologische thriller. Afijn, daar is niets mis mee en Kravitz weet interessante punten aan te stippen. Ik was benieuwd welke kant het op zou gaan, maar ben zeer teleurgesteld in de richting die Kravitz gekozen heeft. Gelukkig wordt er niet veel in beeld gebracht, al is het thema zelf al walgelijk genoeg. Met de conclusie weet ze het een beetje goed te maken. Op technisch vlak weet Kravitz wel wat ze doet. Visueel mag de film er zeker zijn en ze weet de spanning goed op te bouwen.

Eén van de sterkste punten van Blink Twice is de ensemble cast. Channing Tatum, die in real life een relatie heeft met Kravitz, weet een goede balans te vinden tussen charmant en creepy. Naomi Ackie (The Rise of Skywalker) speelt een pittige, maar sterke hoofdrol. Adria Arjona komt hier veel beter uit de verf dan naast Glen Powell in Hit Man. Helaas krijgt de rest van de cast weinig te doen. Christian Slater, Haley Joel Osment, Geena Davis en vooral Kyle MacLachlan hangen er maar wat bij. Ik had graag meer gezien van Simon Rex die eerder zo goed was in Red Rocket. Erg jammer dat de personages niet beter uitgewerkt zijn, want het had het verhaal misschien wat meer diepgang gegeven.

Blink Twice heeft z’n momenten en de sterke cast doet z’n best, maar de film liet me met een nare nasmaak achter.

2 sterren