Wanneer een rechercheur (Jon Tenney) de verdwijning van een jongetje onderzoekt, wordt zijn gezin (Helen Hunt en Judah Lewis) geplaagd door vreemde gebeurtenissen.

In eerste instantie sprak I See You mij niet aan. Ik wist niets over de film maar de titel en poster gaven mij de indruk dat het een generieke horror/thriller is. Toevallig zag ik de trailer toen ik naar Color Out of Space (aanrader voor de Nicolas Cage fans) ging en mijn interesse werd al snel aangewakkerd toen ze het over twists hadden. Ik kan je vertellen: I See You heeft mij zeker verrast. Als je al kijkende eindelijk denkt te weten waar dit heen gaat dan verrast de film je waarschijnlijk opnieuw. Om je verwachtingen te temperen: het is geen perfecte film. De makers hadden helaas de behoefte om uit te spellen hoe de vork in de steel zit waardoor de film iets aan de lange kant is. Ook het acteerwerk is niet altijd even best. Verbazingwekkend lijkt vooral Oscar-winnares Helen Hunt (As Good as It Gets) zich door de film heen te moeten worstelen. Judah Lewis (The Babysitter) zet daarentegen wel een goede rol neer als haar puberende zoon.

I See You is een verrassende horror/thriller en zeker een aanrader mocht je de bioscoop weer eens willen bezoeken.