Noa (Daisy Edgar-Jones, Where the Crawdads Sing) is het daten helemaal zat totdat ze de knappe Steve (Sebastian Stan) tegen het lijf loopt in de supermarkt. Het klikt meteen en ze valt al snel voor zijn charmes. Een paar dates later bevindt Noa zich opeens in een ware nachtmerrie.

Voor Sebastian Stan content moet je bij Disney+ zijn! Naast zijn bijdrage aan de MCU als The Winter Soldier en zijn rol als Tommy Lee in de serie Pam & Tommy, is hij op de populaire streamingsdienst ook te zien in de horrorfilm Fresh. Ik ging er helemaal blind in en dat kan ik je bij deze film zeker aanraden. Mocht je toch wat meer willen weten, lees dan verder.

Fresh begint als een romantische komedie. Dit heeft aan de ene kant z’n charme, aan de andere kant duurt het wel lang voor de film op gang komt. Als de title card na 30 minuten plots verschijnt is mijn interesse gewekt, want hiermee laat het zien dat Fresh geen doorsnee film is.

Verwacht geen liters bloed of andere gore. De horror komt van de situatie waarin de hoofdpersoon zit. Het laat goed zien hoe kwetsbaar je bent in het dating proces en het gevaar dat daten/toxische relaties met zich mee kan brengen. De kans dat je een psychopaat tegenkomt is klein, maar de kans dat je een stukje van jezelf verliest in een relatie niet. Wees zuinig met je zelf lijkt de film te willen zeggen.

Stan laat zien dat hij de afgelopen jaren gegroeid is als acteur en speelt een sterke rol. Hij is zowel akward, als charmant als creepy. Fresh moet het vooral van zijn performance hebben, want Daisy Edgar-Jones komt soms vrij vlak over. Bijna alle andere personages zijn interessanter dan haar Noa. Jojo T. Gibbs (de serie Twenties) is een uitblinker als Mollie, die zich misschien wel de beste ‘best friend’ in horror mag noemen.

Fresh is een grote verrassing op Disney+ en brengt de horror van het moderne daten goed in beeld.