poster-case39Emily (Renée Zellweger), een maatschappelijk werker, ontfermt zich over de jonge Lilith (Jodelle Ferland, Silent Hill). Wanneer zij Lilith net weet te redden uit handen van haar gewelddadige ouders, neemt zij het meisje tijdelijk in huis. Al snel blijkt Lilith niet zo onschuldig te zijn als ze er uit ziet.

Case 39 heeft een slechte reputatie. Dat is niet zo gek wanneer een film jarenlang op de plank heeft gelegen voordat het een release krijgt, want dat is het teken dat de studio niet veel vertrouwen heeft in de film. Maar in het geval van Case 39 is dit onverdiend. Het is niet een heel bijzondere of originele film, maar zeker niet slechter dan een hoop films die wel een normale release krijgen.

Oscar-winnares Renée Zellweger speelt een redelijke hoofdrol. Ze is een betere actrice dan ze hier laat zien. Ze lijkt gewoon niet op haar plek te zijn in deze film. Het is de jonge Jodelle Ferland die de beste acteerprestatie aflevert. Ondanks haar jonge leeftijd komt ze heel professioneel over en weet ze de verschillende kanten van haar personage geloofwaardig neer te zetten. Bradley Cooper speelt een prima bijrol, al stelt zijn rol niet zoveel voor. Hij heeft één sterke scène met Ferland en die scène wordt door haar gestolen. Overigens heeft Case 39 een aantal sterke scènes die het niveau van de film omhoog trekken. Ik snap dan ook niet waarom Paramount zo lang heeft gewacht met de release van deze film.

Case 39 is geen vernieuwende horrorfilm, maar wel één die een betere reputatie verdient.