poster-awakeHet leven lijkt Clay Beresford (Hayden Christensen) mee te zitten. Hij komt uit een rijke familie en hij heeft een mooie vriendin (Jessica Alba). Helaas heeft hij ook hartproblemen. Tijdens een hartoperatie blijkt de narcose niet goed te werken en is Clay zich volledig bewust van wat er met hem gebeurt op de operatietafel, maar hij is niet in staat om de artsen te waarschuwen.

Anesthesia awareness, ofwel niet volledig onder narcose zijn tijdens een operatie, is een interessant gegeven voor een film. Helaas doet Awake verrassend weinig met dit onderwerp. Volgens mij maakt het voor het verhaal weinig uit of Clay wel of niet bij bewustzijn is tijdens de operatie, want daar gaat het eigenlijk niet om. Waar het wel om gaat is niet erg boeiend. Het is eigenlijk een vrij standaard verhaaltje als je het ‘anesthesia awareness’ gedeelte wegdenkt. Awake duurt maar 84 minuten en die minuten tikken heel langzaam weg. De film eindigt vrij abrupt en op een misplaatst moment, alsof schrijver en regisseur Joby Harold geen zin had om er nog meer tijd en moeite in te steken.

Awake heeft nog een probleem, namelijk Hayden Christensen. Hij oogt veel te jong voor de rol en hij speelt ook niet goed. Ik heb geen Anakin haat, want ik vond hem best aardig in Life as a House, maar hier slaat hij de plank totaal mis. Terrence Howard speelt één van de artsen. Ik blijf zijn acteerstijl apart vinden. Jessica Alba speelt, vergeleken met de heren, een prima rol.

Awake is een slechte film waar een hoop mis mee is. Alleen leuk voor Jessica Alba fans.

rating-1halfstars

Nu te zien via MyPrime.