Debbie (Reese Witherspoon) en Peter (Ashton Kutcher) zijn al 20 jaar beste vrienden op afstand. Ze wisselen een week van woning zodat Debbie haar droom in New York kan waarmaken terwijl Peter op haar zoon past.

Eind jaren ’90 en begin 2000 beleefde de romantische komedie haar hoogtijdagen. Tegenwoordig is de romcom een schaars goed in de bios en moeten we het vooral van Netflix hebben die ons o.a. Holidate, Set It Up en Love, Guaranteed bracht. Nu is er Your Place or Mine met Reese Witherspoon die eerder het stralende middelpunt was in films als Sweet Home Alabama en Just Like Heaven. Ze werd gepaard met collega romcom veteraan Ashton Kutcher (No Strings Attached, Just Married). Een match made in romcom heaven? Dat is moeilijk te zeggen, want de twee hebben bijzonder weinig screentime samen. Individueel doen ze het prima. Witherspoon en Kutcher zijn beiden sympathiek en doen hun ding, maar dat is niet genoeg om de film te redden.

Een orginaliteitsprijs gaat Your Place or Mine niet winnen, want het verhaal doet denken aan romcom klassieker The Holiday waarin Kate Winslet en Cameron Diaz van huis wisselen. Op zich niet erg, maar wat wel erg is dat de film vrij saai is. Er valt weinig te lachen en romantiek is er nauwelijks. Dat maakt het een vrij lange zit ondanks dat deze Netflix original nog geen 2 uur duurt.

Bijrollen van Zoe Chao (van Love Life op Videoland) en Grey’s Anatomy-ster Jesse Williams maken het nog een beetje leuk om te kijken. Maar wat The White Lotus-acteur Steve Zahn hier probeert te doen? Geen idee. Hij verdient wel een betere rol.

Your Place or Mine biedt weinig romantiek of komedie, maar Witherspoon en Kutcher zijn leuk om naar te kijken.

Your Place or Mine is te bekijken via: