poster I Know What You Did Last SummerOp Prime Video staat I Know What You Did Last Summer, een 8-delige horror serie met Madison Iseman (Jumanji: Welcome to the Jungle) in de hoofdrol. Komt de titel je bekend voor? Dat klopt, want I Know What You Did Last Summer is natuurlijk ook een succesvolle horrorfilm uit 1997. Meer weten over deze nieuwe versie van I Know? Lees hieronder mijn recensie van seizoen 1.

Waar gaat I Know What You Did Last Summer over?
Een groepje vervelende vrienden rijdt onder invloed van drank en drugs iemand aan. Ze besluiten het levenloze lichaam weg te werken en doen alsof er nooit iets gebeurd is. Een jaar later vindt één van de vrienden (Iseman) een boodschap op haar spiegel: I know what you did last summer.

I Know What You Did Last Summer is een slechte serie. Ik kan er niets anders van maken. Het is gebaseerd op het gelijknamige boek van Lois Duncan uit 1973. Hetzelfde boek waar de film versie met Jennifer Love Hewitt op gebaseerd is. Duncan zelf was geen fan van de succesvolle slasher, waar ook Sarah Michelle Gellar, Freddie Prinze Jr. en Ryan Phillippe in te zien waren. In haar boek gingen de personages namelijk niet dood. Aangezien Duncans eigen dochter in 1989 op 18-jarige leeftijd is vermoord, kan ik me voorstellen dat ze er niet gecharmeerd van was. Duncan zelf overleed in 2016. Gelukkig heeft ze niet gezien wat er nu weer van haar boek is gemaakt. Als ze al niet blij was met de film, dan had ze de serie echt verschrikkelijk gevonden.

I Know de serie heeft weinig gemeen met het boek of de film, op het bekende plot na. Het is heel slecht geschreven. Alle personages zijn bijzonder onsympathiek waardoor het een worsteling is om de afleveringen door te komen. Wie heeft vijanden nodig als dit je vrienden zijn? Het verhaal is rommelig. Met alle flashbacks en een tweeling onder de personages, is het soms lastig te volgen. Er zit een random cult verhaallijn in wat nergens heen gaat. Een groot deel van de serie bestaat uit random seks scènes. De dialogen zijn verschrikkelijk. Horror kan ik de serie niet echt noemen, eerder een gen Z tienerdrama. En de ontknoping? Ook verschrikkelijk en het slaat werkelijk nergens op.

We mogen dankbaar zijn dat Prime Video de serie niet heeft vernieuwd voor een tweede seizoen.

I Know What You Did Last Summer de serie is geen aanrader, tenzij je van gen Z tienerdrama houdt en dan nog heb je betere opties.

1 ster