Na het hilarische eerste seizoen van Scream Queens volgde uiteraard een tweede seizoen. Of dat tweede seizoen net zo geslaagd was lees je hieronder:

Waar gaat seizoen 2 over?
Jaren na de moorden in het Kappa House, koopt decaan Munsch (Jamie Lee Curtis) een verlaten ziekenhuis, onder de noemer van het verbeteren van het zorgsysteem in Amerika. Chanel (Emma Roberts), Chanel #3 (Billie Lourd) en Chanel #5 (Abigail Breslin) worden door Munsch aangenomen, maar ook in het ziekenhuis sluipt een moordenaar rond.

Ik heb erg genoten van het eerste seizoen van Scream Queens, dankzij de humor, het mysterie en de cast. Voor het tweede seizoen is de setting van de serie verplaatst van een studentenvereniging naar een ziekenhuis en hier was ik wel een beetje teleurgesteld over. Elke week staat een patiënt met een mysterieuze ziekte centraal en het is aan de Chanels en de artsen de taak om die patiënt te genezen. Dit is niet heel boeiend, zeker niet wanneer de patiënten uiteindelijk toch vermoord worden door de nieuwe killer genaamd de Green Meanie.

Tijdens het eerste seizoen bleef je gissen wie de Rode Duivel was, maar het mysterie lijkt dit seizoen op de tweede plaats te komen. De kijker komt al vrij snel te weten wie de killer is en dat maakt het toch een stuk minder spannend. Gelukkig zorgen de Chanels, Chad Radwell (Glen Powell), Wes (Oliver Hudson) en Denise Hemphill (Niecy Nash) nog voor een aantal hilarische momenten. Helaas zijn juist Powell, Hudson en Nash dit seizoen niet vaak te zien en moeten ze plaats maken voor de nieuwe gezichten: John Stamos, Taylor Lautner en Kirstie Alley. Vooral Stamos krijgt teveel screentime. Hij speelt prima, maar ik had liever gezien dat de andere personages wat meer te doen kregen. Zo hangt Lea Michele er dit seizoen maar wat bij en ook Jamie Lee Curtis heeft niet echt veel om mee te werken. Emma Roberts is gelukkig nog steeds goed op dreef als Chanel.

Scream Queens stelt na het sterke eerste seizoen flink teleur. De personages komen in de nieuwe ziekenhuis setting niet tot hun recht en naast Emma Roberts zijn de sterkste spelers vaak afwezig.