Na de gebeurtenissen uit Creep heeft Josef (Mark Duplass), die zichzelf nu Aaron noemt naar zijn slachtoffer uit het eerste deel, een existentiële crisis. Hij wordt niet meer zo enthousiast van moorden. Hij huurt Sara (Desiree Akhavan) in om een documentaire te maken over zijn leven als seriemoordenaar. Sara neemt hem niet serieus en raakt steeds dieper verstrikt in zijn web.

Creep is al een tijdje één van mijn vaste Netflix kijktips, zeker rond Halloween. Het is een film die goed met je verwachtingen weet te spelen, want op dat moment weet je nog niet wat de intenties van Josef zijn. Is hij gewoon een vreemde gast of is hij echt gevaarlijk? Aan het einde van Creep zagen we hoe de originele Aaron (regisseur Patrick Brice) aan zijn einde kwam door Josef. In Creep 2 pakken Brice en zijn ster Mark Duplass het slim aan. In plaats van een standaard sequel waarin Josef hetzelfde trucje uitvoert, komt hij er in dit deel voor uit dat hij een seriemoordenaar is. Hij toont Sara zelfs beelden van zijn moord op Aaron. Hoewel Sara zelf aangeeft dat ze het niet vertrouwt, gaat ze toch op pad met Josef, voornamelijk omdat ze meer kijkers wilt voor haar crappy YouTube-achtige kanaal. Opnieuw weten Brice en Duplass met je verwachtingen te spelen, maar toch vind ik dit deel wat minder sterk. De relatie tussen Josef en Aaron in het eerste deel vond ik persoonlijk interessanter. Het is moeilijk om sympathie voor Sara te hebben, omdat ze weet waar ze aan begint en toch haar leven op het spel zet voor meer kijkers. Gelukkig is Duplass weer lekker op dreef en zet hij opnieuw de perfecte creep neer. Desiree Akhavan speelt redelijk als Sara.

Creep 2 is een must watch voor liefhebbers van de originele Creep.