poster-thewaywaybackDe 14-jarige Duncan (Liam James, Psych) gaat met tegenzin mee op vakantie met zijn moeder (Toni Collette, About a Boy), haar kleinerende vriend Trent (Steve Carell, The Office) en zijn dochter Steph (Zoe Levin, Trust). Iedereen vermaakt zich al snel, behalve de verlegen (of mogelijk aan autisme lijdende) Duncan, die zich verveelt in het vakantiehuisje aan het strand. Wanneer hij Owen (Sam Rockwell, Seven Psychopaths) ontmoet en een baantje in zijn waterpretpark aangeboden krijgt, gaat er een nieuwe wereld voor hem open.

The Way Way Back is een charmante indie, geschreven en geregisseerd door acteurs Nat Faxon (Ben and Kate) en Jim Rash (Community), eerder samen met Alexander Payne verantwoordelijk voor het Oscar winnende script van The Descendants. Sommige momenten vond ik iets te zwartgallig (ja, Trent, nu weten we wel dat je een eikel bent) en de film moet het vooral hebben van de scènes met Sam Rockwell die een hoop leven in de film blaast. Liam James speelt een prima hoofdrol en hij krijgt sterk tegenspel van acteurs als Steve Carell, Toni Collette, Allison Janney en natuurlijk Rockwell. Ook de bijrollen van AnnaSophia Robb, Amanda Peet en Rob Corddry zijn prima.

Al met al is The Way Way Back een vermakelijke en charmante film, al is het als coming-of-age verhaal niet bijzonder origineel.