poster-roguePete (Michael Vartan, Alias) is een Amerikaanse reisjournalist die zich in de Australische outback bevindt voor een artikel. Hij sluit zich aan bij een groep toeristen die een tocht gaan maken op een rondvaartboot om krokodillen te bekijken. Wanneer de boot wordt aangevallen door een reuzekrokodil en dreigt te zinken, komen Pete en de anderen vast te zitten op een klein eilandje.

Het is moeilijk om een horrorfilm op Netflix te vinden die ik nog niet heb gezien. Zo kwam ik uiteindelijk uit bij Rogue, een Australische horrorfilm over een killer krokodil. Op zich heb ik wel een zwak voor het killer animal subgenre die eerder vermakelijke titels als Deep Blue Sea, Anaconda en Piranha 3D opleverde. Helaas neemt Rogue zichzelf iets te serieus om echt vermakelijk te zijn. De film heeft net als Anaconda zijn cheesy momenten, maar omarmt deze niet.

Regisseur Greg McLean maakte eerder Wolf Creek, een horrorfilm die met zijn nare toon ook niet vermakelijk valt te noemen. Voor Rogue heeft hij wel een aantal bekende gezichten weten te strikken, waaronder Michael Vartan, Radha Mitchell en Sam Worthington. Ook zien we een nog jonge Mia Wasikowska in één van haar eerste filmrollen. Hoewel Mitchell en Worthington prima passen in deze film, lijkt Vartan totaal miscast als onze held. Hij speelt niet slecht, maar hij past niet in dit plaatje.

Rogue biedt als killer animal film weinig nieuws. Er zijn maar een paar kills, waarvan de meeste offscreen gebeuren. Al met al is Rogue niet zozeer een slechte film, maar het had zeker de potentie om vermakelijker te zijn. Jammer dat de film zichzelf zo serieus neemt.

rating-2halfstars