poster-annieDe jonge Annie (Quvenzhané Wallis, Beasts of the Southern Wild) woont samen met 4 andere meisjes in bij haar gemene pleegmoeder Miss Hannigan (Cameron Diaz). Ze is ervan overtuigd dat haar echte ouders haar ooit weer zullen ophalen. Op een dag loopt ze de steenrijke burgemeesterskandidaat William Stacks (Jamie Foxx) tegen het lijf en zet zij zijn wereld op z’n kop.

Annie is niet zozeer een remake van de gelijknamige film uit 1982, maar de zoveelste versie van de Broadway musical uit 1977. In de titelrol zien we de jonge Quvenzhané Wallis, die al een Oscar-nominatie op zak heeft voor haar rol in Beasts of the Southern Wild. Zij is ook de enige acteur die goed uit de verf komt in deze versie van Annie. Cameron Diaz, Jamie Foxx, Rose Byrne en Bobby Cannavale acteren allemaal heel overdreven, terwijl Wallis charmant en natuurlijk overkomt. Diaz, Foxx, Byrne en Cannavale zijn allemaal goede acteurs en ik denk ook niet dat het zozeer met hun acteertalent te maken heeft als de toon van de film. Annie (2014) lijkt meer gericht op kinderen dan dat het echt een film is voor het hele gezin. Ik vond Diaz een uitstekende keus voor Miss Hannigan en ik denk ook dat zij meer met de rol had kunnen doen als zij niet zo over the top moest acteren. Het is jammer dat een film met zo’n goede cast zo middelmatig is geworden.

Annie is op zich een aardige update van het bekende verhaal, maar verwacht er niet teveel van.