poster-sincityadametokillforMarv (Mickey Rourke), Dwight (Josh Brolin) en Nancy (Jessica Alba) uit Sin City staan opnieuw centraal in A Dame to Kill For. Nancy zint op wraak na de dood van Hartigan (Bruce Willis) en Dwight vraagt Marv om hulp om zijn oude geliefde Ava (Eva Green) te redden. Daarnaast arriveert de jonge gokker Johnny (Joseph Gordon-Levitt) in Sin City en hij gaat een gevaarlijk spelletje poker aan met senator Roark (Powers Boothe).

Sin City: A Dame to Kill For is onlangs geflopt in Amerika en dat verbaast me eigenlijk niet. De eerste Sin City vond ik één van de beste, origineelste films van 2005 en die heb ik toentertijd beloond met 5 sterren. Ik keek destijds uit naar een vervolg, maar nu, 9 jaar later, hoefde het voor mij niet meer. En al helemaal niet in 3D! Toch is A Dame to Kill For geen slechte film, maar een film die zijn ‘moment’ heeft gemist.

De verhalen in A Dame to Kill For zijn minder sterk dan die van Sin City. Vooral die van Johnny is behoorlijk unsatisfying, maar het spel van Joseph Gordon-Levitt en Powers Boothe maakt een hoop goed. Normaal ben ik niet zo onder de indruk van de acteerprestaties van Jessica Alba, maar ik vond haar dit deel sterk uit de hoek komen. Clive Owen speelde in de eerste Sin City de rol van Dwight. Josh Brolin, een prima acteur, heeft de rol overgenomen, maar ik krijg nooit het gevoel dat ik naar Dwight kijk maar naar een nieuw personage. Mickey Rourke, Eva Green, Rosario Dawson, Christopher Meloni en Dennis Haysbert leveren prima werk af. Acteurs als Jaime King, Bruce Willis, Jamie Chung, Ray Liotta, Christopher Lloyd en Stacy Keach hebben helaas minimale rollen.

Sin City: A Dame to Kill For is beter dan ik had verwacht, maar haalt het niveau van zijn voorganger bij lange na niet.