Wind River is nu verkrijgbaar op DVD en Blu-Ray! Met dank aan Triple P Entertainment en The Searchers voor het beschikbaar stellen van een Blu-Ray exemplaar van deze spannende film.

Het verhaal
Een wildjager (Jeremy Renner) helpt beginnend FBI-agente Jane Banner (Elizabeth Olsen) bij het oplossen van een mysterieuze moord in het wetteloze indianenreservaat Wind River en wordt hierdoor geconfronteerd met zijn traumatische verleden.

Wind River is het regiedebuut van Taylor Sheridan, schrijver van de veelgeprezen films Sicario en Hell or High Water. Ook voor deze film schreef Sheridan het scenario en hij heeft het zichzelf niet makkelijk gemaakt door te kiezen voor een ijskoude en besneeuwde setting. In een interview met NPR vertelt hij dat hij gemotiveerd was om Wind River te schrijven om aandacht te vragen voor het misbruik van vrouwen op het reservaat, iets wat veelvuldig voorkomt maar geen aandacht krijgt.

De film draait om de mysterieuze dood van een jonge vrouw die kilometers door de sneeuw heeft gerend op blote voeten voordat ze om het leven kwam. Wat er met deze vrouw is gebeurd is tragisch en Sheridan werkt er op een vakkundige manier naar toe door niet de focus te leggen op actie, maar op de personages en de ijzige kou. Elizabeth Olsen speelt de niet veel oudere FBI-agente die net zo makkelijk hetzelfde lot had kunnen ondergaan als zij geboren was in het troosteloze reservaat. Haar Avengers collega Jeremy Renner speelt een sterke rol als rouwende vader die geconfronteerd wordt met zijn verdriet. Maar de echte hoofdrol hier is voor het besneeuwde landschap van Utah, wat door Sheridan zowel mooi als desolaat in beeld wordt gebracht. Een aanrader!

Wind River is een bittere pil om te slikken, maar zeer de moeite waard.