poster-veronicamarsHet is inmiddels jaren geleden dat Veronica Mars (Kristen Bell) Neptune achter zich heeft gelaten. Ze heeft een nieuw leven voor zichzelf opgebouwd samen met Piz (Chris Lowell) en ze staat op het punt om aangenomen te worden bij een befaamd advocatenkantoor. Maar dan belt haar oude liefde Logan (Jason Dohring). Hij wordt verdacht van de moord op zijn beroemde vriendin, een oude bekende van Veronica. En hij heeft Veronica’s hulp nodig…

Veronica Mars ging 10 jaar geleden in première in Amerika en werd na 3 seizoenen gecancelled vanwege lage kijkcijfers. Ik had nooit verwacht dat we ooit een VM film zouden krijgen, maar dankzij een succesvolle Kickstarter campagne is de film toch echt hier! Deze Marshmallow is blij dat VM bedenker Rob Thomas veel bekende gezichten in de film heeft weten te proppen. Naast favorieten als Wallace (Percy Daggs III), Mac (Tina Majorino), Dick (Ryan Hansen), Weevil (Francis Capra) en papa Mars (Enrico Colantoni), zien we ook supporting players van de serie terug, zoals Gia (Krysten Ritter), Luke (Sam Huntington), Madison (Amanda Noret), Leo (Max Greenfield), Cliff (Daran Norris), Deputy Sacks (Brandon Hillock) en Vinnie van Lowe (Ken Marino). Helaas krijgt niet iedereen veel screentime. Ik snap dat het lastig kan zijn om iedereen facetime of tekst te geven als je een heel mysterie in één film moet oplossen in plaats van verspreid over een seizoen. Maar er waren zeker momenten die iets getrimd hadden kunnen worden, denk aan de cameo’s van Justin Long, Kyle Bornheimer en Dax Shepard. De scènes met Ruby (Gaby Hoffmann). En waarom heeft James Franco meer te doen in deze film dan één van onze oude vrienden?

Het mysterie zelf was prima en ook een goede manier om de bekende gezichten in het verhaal te verwerken. Het geheel was waarschijnlijk beter tot zijn recht gekomen als miniserie. Als Heroes terugkeert als miniserie, waarom zou dat geen optie zijn voor Veronica Mars?

Ik zal een andere keer dieper ingaan op de film en het mysterie, want dan kan ik meer kwijt over mijn kanttekeningen. Maar ik wil nu niet teveel verklappen voor andere Marshmallows. Al met al is de Veronica Mars film een aardig cadeautje voor de fans. En hopelijk niet het laatste cadeautje.