The Thing is geen remake van de gelijknamige John Carpenter film uit 1982, maar een prequel. De film speelt zich ook af in 1982, maar laat de gebeurtenissen zien voordat Kurt Russell op komt dagen.

Het verhaal
Noren vinden op Antarctica een schip en een ingevroren iets. Dr. Halvorson (Ulrich Thomsen) roept de hulp in van paleontologe Kate Lloyd (Mary Elizabeth Winstead). Al snel gaat het mis wanneer het ding ontsnapt en niemand meer zeker weet wie mens is en wie niet.

Laat ik maar meteen beginnen met zeggen dat ik The Thing uit 1982 niet heb gezien. Ik kan dus niet vergelijken en ook niet zeggen of de films goed op elkaar aansluiten. Wat ik je wel kan vertellen is dat je het origineel niet gezien hoeft te hebben om deze film te volgen. De spanning zat er wat mij betreft goed in. Ik had echt geen idee wie er ge-thingd was en wie niet en daarom kon ik me wel vinden in het idee dat the thing geen vullingen kan hebben. Het is geen definitief antwoord, maar je kan tenminste mensen uitsluiten.

Verwacht geen uitgediepte personages, want er is weinig ruimte voor characterization. Alle Noren zijn eigenlijk inwisselbaar. Alleen de Amerikanen gespeeld door Winstead (Scott Pilgrim vs the World), Eric Christian Olsen (NCIS: Los Angeles), Joel Edgerton (Warrior) en Adewale Akinnuoye-Agbaje (Lost) vallen op en dat komt door hun uiterlijk. Niet dat ze slecht acteren, want dat is niet het geval. We krijgen ook niet veel informatie over het ding zelf. Ik weet niet of dat in de John Carpenter film ook het geval was. De effecten zagen er in ieder geval wel aardig uit. Het ding had een groot EWWWW factor.

Dit is zeker niet de beste film ooit, maar ook niet zo slecht als anderen je willen doen geloven. Geef The Thing een kans!