Wanneer zijn moeder ziek blijkt te zijn, keert John (John Krasinski) voor het eerst sinds lange tijd terug naar zijn geboorteplaats en wordt hij geconfronteerd met de mensen die hij heeft achtergelaten.

John Krasinski heeft de kantoorperikelen van The Office inmiddels al een tijdje achter zich gelaten. Acteren doet hij nog steeds: zo zien we hem later dit jaar zien als Jack Ryan in de gelijknamige televisie serie. Maar Krasinski heeft ook het regisseren weer opgepakt. In 2009 leverde hij al Brief Interviews with Hideous Men af, een klein filmpje die naar mijn weten nauwelijks release heeft gehad. Met The Hollars heeft hij wat meer succes, want deze film is nu via video on demand te bekijken.

Krasinski lijkt tijdens de opnames van Aloha goed naar regisseur Cameron Crowe te hebben gekeken, want The Hollars heeft een aardige Crowe vibe. Het verhaal is helaas niet erg bijzonder. Er zijn genoeg films over mannen die terugkeren naar hun geboorteplaats en daar geconfronteerd worden met het verleden. Zo deed Ted Demme het beter met zijn Beautiful Girls. The Hollars gaat dus geen originaliteitsprijs winnen, maar vermakelijk is de film zeker. Toch is er een puntje waar ik niet zo over te spreken ben en dat is het acteerwerk. Misschien vreemd met mensen als Richard Jenkins, Sharlto Copley en Anna Kendrick in de cast. Deze drie acteurs komen hier niet tot hun recht. Ik weet niet of het aan het script ligt of aan Krasinski als regisseur, maar ze presteren hier opvallend ondermaats. Margo Martindale doet het als moeder van John beter, net als Mary Elizabeth Winstead die helaas maar één scène heeft. Charlie Day vind ik normaal vermakelijk, maar ook hij lijkt hier niet op zijn plek.

The Hollars is vermakelijk, maar biedt weinig nieuws en het acteerwerk is opvallend ondermaats.