De arme, maar ambitieuze P.T. Barnum (Hugh Jackman) ontwikkelt ‘de grootste show van de wereld’, een betoverend spektakel en een viering van zijn levendige fantasie.

The Greatest Showman vertelt het geromantiseerde verhaal van P.T. Barnum en zijn circus. Ik heb hier bizar veel van genoten met dank aan de cast, kostuums, choreografie en heerlijke soundtrack. Hugh Jackman is hier totaal in zijn element, want als er iemand een showman is dan is hij het wel. Verder zien we Michelle Williams in een bijrol als zijn vrouw Charity. Het is bijzonder om haar in een film als deze te zien, want voor een top actrice als Williams is het een erg luchtige rol. Ze heeft wel een mooie solo met het nummer ‘Tightrope’. Met The Greatest Showman laat Zac Efron weer zijn leading man potentieel zien. Hopelijk leidt het tot meer mooie rollen en minder domme komedies als Dirty Grandpa en Baywatch. Zendaya is een veelbelovende jonge actrice en weet na haar rol in Spider-Man: Homecoming ook hier scènes te stelen.

Alleen Rebecca Ferguson zit hier als opera zangeres Jenny Lind niet helemaal op haar plek. Dit heeft deels te maken met haar rol die onnodig is voor het verhaal. Ik weet dat Barnum in het echt met Lind heeft gewerkt, maar aangezien dit een losse verfilming en geromantiseerde versie van zijn leven is, hadden ze haar echt weg mogen laten. Daarnaast zingt Ferguson zelf niet in de film in tegenstelling tot de rest van de cast. Ze hadden haar personage beter kunnen schrappen en de tijd kunnen gebruiken om de andere personages beter uit te werken en te laten zien wat voor impact het circus op de performers had.

The Greatest Showman zorgt ervoor dat je met een glimlach de bioscoopzaal verlaat.