Op de eerste avond in hun nieuwe woning worden zusjes Beth (Emilia Jones) en Vera (Taylor Hickson) en hun moeder (Mylène Farmer) aangevallen door twee gestoorde individuen. De aanval heeft grote gevolgen en de meiden gaan anders om met hun trauma.

Laat ik maar meteen beginnen met melden dat Incident in a Ghostland geen bovennatuurlijke elementen heeft. Er zitten geen geesten in de film. De horror komt vanuit het verschrikkelijke leed dat de meiden moeten ondergaan. Ik had ook niet anders kunnen verwachten van Pascal Laugier, de man die ons eerder Martyrs gaf. Jammer dat hij met Incident in a Ghostland een soortgelijke route opgaat, want het martelen van vrouwen staat voor mij niet gelijk aan entertainment. Sterker nog, Ghostland is een behoorlijk onplezierige film en niet één die je moet opzetten als je zin hebt in een avondje griezelen. Trauma en dissociatie staan centraal en hoewel dat interessante onderwerpen zijn, vond ik de film behoorlijk nietszeggend. Daarnaast komen we niets te weten over de motieven van de bad guys. Eén is een verstandelijk beperkte bruut met een liefde voor poppen en dat was zijn hele personage. Zoals we bij The Strangers gezien hebben kan het eng zijn wanneer de daders geen motief hebben en voor die vrij simpele home invasion klassieker werkt het. Maar in Ghostland wordt het trauma van de meiden zo breed uitgemeten dat het goedkoop voelt dat ze worden aangevallen door twee wandelende clichés. Zo lijkt het of de film niet meer is dan de marteling van twee meisjes zonder een verhaal eromheen en dat voelt heel leeg.

Incident in a Ghostland toont pure horror, maar is geen vermakelijke film.