poster-houseattheendElissa (Jennifer Lawrence, The Hunger Games) en haar moeder Sarah (Elisabeth Shue, Hollow Man) verhuizen naar een nieuw stadje. Ze gaan wonen naast het huis waar een meisje een paar jaar geleden haar ouders heeft vermoord. De zoon van het stel, Ryan (Max Thieriot, Chloe), woonde in die tijd bij familie en keerde na de moordpartij terug naar zijn oude huis. Elissa raakt bevriend met hem tot groot ongenoegen van haar moeder.

House at the End of the Street is meer psychologische thriller dan horror. Het is een zeer trage film. In het begin had ik meer het gevoel dat ik een tienersoap aan het kijken was dan een horror of thriller. Al kan ik het geheel meer waarderen nu ik de ontknoping of twist weet. Het verhaal is toch niet zo cliché als het op het eerste gezicht lijkt.

Het script moeten we niet teveel credit geven, want er is weinig aandacht besteedt aan het uitdiepen van de personages. Jennifer Lawrence, eerder Oscar-genomineerd voor Winter’s Bone, is een goede actrice en ze weet het beste te maken van haar rol. Elisabeth Shue heeft helaas niet veel te doen net als Gil Bellows (Ally McBeal). Bellows speelt een agent, al wordt hij meer gebruikt als steunsysteem voor Sarah. Max Thieriot heeft een lastige rol, maar speelt goed genoeg.

House at the End of the Street doet denken aan een lange aflevering van de serie Criminal Minds, maar dan zonder de profilers van BAU. Dankzij het spel van Lawrence en de twist is het een aardige film. Maar verwacht geen horror of echte spanning.