Natalie (Amy Forsyth) gaat met haar vrienden naar Hell Fest, een event dat vergelijkbaar is met Halloween Fright Nights van Walibi. Terwijl iedereen zich prima vermaakt wordt Natalie gestalkt door een echte moordenaar, maar niemand wilt haar geloven.

Hoewel ik een grote horror fan ben, heb ik nooit zo’n behoefte gehad om naar iets als Walibi Fright Nights te gaan. Geef mij maar horrorfilms, in plaats van mensen die plots tevoorschijn springen om mij te laten schrikken. De personages uit Hell Fest hebben, op Natalie na, wel veel zin in een avondje schrikken en dus gaan wij als kijker met ze mee op avontuur. Het begint vrij onschuldig en de meeste schrikmomenten komen dan ook door de dingen en medewerkers in het park totdat onze “heldin” toevallig de killer tegenkomt in één van de attracties. Ze denkt dat hij bij de show hoort en moedigt hem zelfs aan om een meisje te vermoorden. Vervolgens heeft de killer het op Natalie en haar vrienden gemunt. Hoewel de film zelf niet echt eng is, is het idee wel eng dat het werkelijk kan gebeuren dat één of andere gek besluit om gebruik te maken van zo’n setting om zelf te moorden. Hell Fest toont dat alle bezoekers, ook de killer, bij binnenkomst eerst worden gecontroleerd op wapens. De killer heeft geen wapen mee, maar gebruikt wat hij in het park kan vinden om mensen te doden. Zijn gebrek aan motief maakt hem nog enger.

Verder heb ik niet echt iets positiefs over Hell Fest te zeggen. Het is vermakelijk, maar ook een film die je snel weer vergeet. De personages vond ik niet erg sympathiek, niet goed uitgewerkt en ook niet altijd goed geacteerd. Horror icoon Tony Todd heeft een cameo en verder is het bekendste gezicht uit de cast Bex Taylor-Klaus die we nog kennen van de Scream tv-serie.

Hell Fest is prima vermaak voor een avondje griezelen, maar ook een film om snel weer te vergeten.