Na de gebeurtenissen uit Halloween heeft Laurie (Scout Taylor-Compton) moeite om haar leven weer op te pakken, zeker wanneer ze ontdekt dat Michael Myers haar broer is.

Ik was niet erg enthousiast over Rob Zombie’s trailer park remake van horror klassieker Halloween. Een remake was sowieso onnodig, maar Zombie was een aparte keuze om de franchise nieuw leven in te blazen. Wonderbaarlijk genoeg kwam er nog een sequel, ook van Zombie’s hand. De film lijkt in eerste instantie de opzet van de originele sequel te volgen met Michael die Laurie in het ziekenhuis stalkt. Vervolgens zegt Zombie: ‘BAZINGA! Het was maar een droom!’ en zien we hoe het met Laurie gaat maanden na haar ontmoeting met Michael. Het gaat duidelijk niet zo goed, want Laurie heeft last van PTSS. Zij is niet de enige, want ook Annie (Danielle Harris) – die niet het origineel overleefde, maar wel de remake – is getraumatiseerd. Zombie heeft op zich interessante ideeën, maar weet ze niet goed uit te voeren. Hij lijkt meer aandacht te willen besteden aan alles zo gewelddadig en trailer park-ig mogelijk te maken. Dat is jammer, want hij heeft potentieel als filmmaker. Er zit één goede scène in de film die ook echt sterk is en dat is de sterfscène van Annie :'( die vrij subtiel is voor zijn doen.

Scout Taylor-Compton speelt wisselend. In de hysterische scènes is ze goed, maar verder is ze niet erg overtuigend. Danielle Harris is een echte Halloween veteraan en speelt hier prima. Brad Dourif is weer te zien als Sheriff Brackett, Annie’s vader, en hij probeert er het beste van te maken. Malcolm McDowell speelt opnieuw dr. Loomis die in dit deel vooral bezig is om zijn nieuwe boek te promoten?!

Rob Zombie maakt Halloween II eigen en dat is waarschijnlijk alleen een goed iets als je fan van hem bent en niet van de Halloween films.