poster-darkplacesLibby Day (Charlize Theron) was maar 8 jaar oud toen haar moeder en zussen werden vermoord. Haar broer Ben (Corey Stoll) werd destijds opgepakt voor de moorden en zit nog steeds in de gevangenis. Nu bijna 30 jaar later wordt Libby benaderd door Lyle (Nicholas Hoult) van de Kill Club – mensen die zich bezig houden met het oplossen van misdaden – om zich te verdiepen in de moordzaak, want zij geloven niet dat Ben de dader is.

Na het succes van Gone Girl werd ook Dark Places van schrijfster Gillian Flynn verfilmd. Ik heb het boek niet gelezen, dus ik kan niet zeggen in hoeverre de film overeenkomt met het boek. Voor mij werkte het verhaal helaas niet. Ik vond het erg gemaakt. Het is een overmatig gecompliceerde aflevering van Criminal Minds geworden die naar mijn gevoel rust op teveel toevalligheden. Gone Girl zat natuurlijk ook heel uhh.. bijzonder in elkaar, maar op één of andere manier werkte het wel. Dark Places liet al snel de Kill Club en Lyle vallen en dat is gewoon slechte storytelling en verspilling van het talent van Nicholas Hoult.

Charlize Theron is een fantastische actrice, maar niet in Dark Places. Het leek of ze haar rol op de automatische piloot speelde en dat is erg jammer. Christina Hendricks speelt een goede bijrol als de moeder van Libby. Chloë Grace Moretz doet haar ding en dat doet ze weer prima. Tye Sheridan viel mij in positieve zin op in X-Men: Apocalypse en ook hier weet hij zich prima staande te houden. Corey Stoll speelt de meest relaxte gevangene ooit en dit voelt zeer misplaatst in deze zwaarmoedige film.

Dark Places is meer Criminal Minds dan Gone Girl. Op zich leuk voor een keer, maar de film weet niet boven de middelmaat uit te stijgen.