poster-carrieCarrie White (Chloë Grace Moretz, Kick-Ass) is een verlegen meisje dat wordt opgevoed door haar streng gelovige moeder Margaret (Julianne Moore, Don Jon). Op school wordt ze dan ook gepest. Na een incident heeft de populaire Sue (Gabriella Wilde, Endless Love) spijt en vraagt ze haar vriend Tommy (Ansel Elgort, The Fault in Our Stars) om Carrie mee te nemen naar het eindfeest. Ondertussen ontwikkelt Carrie telekinetische krachten die steeds sterker worden.

Carrie (2013) is alweer de derde verfilming van het bekende boek van Stephen King. Regisseur Kimberly Peirce (Boys Don’t Cry) nam zich voor om, in tegenstelling tot de vorige verfilmingen, meer het boek te volgen, maar daar is in praktijk weinig terecht van gekomen. Haar Carrie lijkt meer op een remake van Brian De Palma’s versie uit 1976 met Sissy Spacek in de hoofdrol. Deze Carrie heeft helaas weinig nieuws te bieden, maar is toch een vermakelijke film geworden. Ik zat er aardig in tot het moment dat, you know, the shit hits the fan. De manier waarop Carrie met haar armen staat te zwaaien zag er bijzonder belachelijk uit, maar het zal wel nodig zijn geweest om haar krachten tot uiting te laten komen.

De nu 17-jarige Chloë Moretz is een uitstekende keus voor de titelrol. Niet iedere acteur kan een film dragen, maar Moretz lijkt het gemakkelijk af te gaan. Ze is een natuurlijke en innemende actrice. Julianne Moore heeft helaas weinig om mee te werken. Haar personage is crazy religious en dat was het. Judy Greer (27 Dresses) speelt een amusante bijrol als de gymlerares. Alex Russell is aardig onherkenbaar in John Travolta’s oude rol. Zijn Chronicle collega’s Dane DeHaan en Michael B. Jordan mogen dan happening zijn op dit moment, Russell zelf is ook een veelbelovend talent. Hetzelfde kan gezegd worden over Ansel Elgort, die dit jaar in twee high profile films te zien is naast Shailene Woodley, namelijk Divergent en The Fault in Our Stars. In Carrie laat hij zien dat hij zich prima staande kan houden tussen zijn meer ervaren collega’s.

Al met al is Carrie een aardige remake, oeps, verfilming geworden. Met dank aan de prima cast.