Amy (Mila Kunis) loopt zichzelf al jaren voorbij en is het zat om te proberen de perfecte moeder te zijn. Ze raakt bevriend met de geïsoleerde Kiki (Kristen Bell) en de wilde Carla (Kathryn Hahn) en samen besluiten ze om voortaan bad moms te zijn.

Bad Moms Christmas draait vanaf volgende week in de bioscoop en ik had de originele Bad Moms nog niet eens gekeken. Waarom weet ik niet, want ik vind Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn leuke actrices. Hoog niveau hoef je bij een film als Bad Moms niet te verwachten, maar wat ik wel waardeer is dat er naast de soms grove humor ook een hoop hart in de film zit. We leven in een tijd waarin er veel van ons verwacht wordt (en social media helpt daar zeker niet bij) en het is goed dat films als Bad Moms en eerder dit jaar ook Girls Trip laten zien dat het okay is om een stapje terug te doen en dichtbij jezelf te blijven in plaats van proberen te voldoen aan dat perfecte plaatje.

Met de chemie tussen Kunis, Bell en Hahn zit het heel goed. Hahn is al jaren zwaar underrated als actrice en is hier echt hilarisch. Bell krijgt niet heel veel te doen, maar pakt haar momenten. Kunis is goed gecast in de hoofdrol, want ze is zowel grappig als sympathiek. Naast de bad moms zijn er nog de perfecte moms onder leiding van Christina Applegate die hier prima in haar element is. Jada Pinkett Smith heeft helaas niet veel te doen en hangt er maar wat bij. Jay Hernandez speelt de charmante love interest van Amy en het is altijd goed om hem weer in iets te zien.

Bad Moms is een vermakelijke komedie met een hoop hart en een grappige cast.