poster-bacheloretteWanneer Becky (Rebel Wilson, Pitch Perfect) gaat trouwen zijn haar oude high school vriendinnen Regan (Kirsten Dunst), Gena (Lizzy Caplan, Mean Girls) en Katie (Isla Fisher, Confessions of a Shopaholic) niet zo enthousiast. Want wie had gedacht dat de dikste van het stel, die ze vroeger “pig face” noemden, als eerste zou gaan trouwen en met een knappe vent (Hayes MacArthur, She’s Out of My League) nog wel! Lukt het deze bridesmaids from hell om hun eigen issues aan de kant te zetten om Becky een mooie trouwdag te bezorgen?

Het is moeilijk om Bachelorette niet te vergelijken met de 2011 bioscoop hit Bridesmaids. De films draaien om een stel vervelende bruidsmeisjes en Rebel Wilson heeft bijrollen in beide komedies. Ik ben één van die paar mensen die Bridesmaids niet kon waarderen en zeker niet om de film kon lachen. Bachelorette heeft al een streepje voor dankzij de uitstekende cast: naast de hoofdrollen voor Dunst, Fisher en Caplan zien we James Marsden (Enchanted) en Adam Scott (Piranha 3D) in bijrollen. De dames hebben meer om mee te werken en zijn allemaal goed op dreef. Dunst is altijd goed en het is leuk om haar niet als het lieve meisje te zien. Fisher is hilarisch als cokehead en niet al te slimme Katie. Caplan laat zien dat ze klaar is voor hoofdrollen. Haar Gena is grappig, maar ook mooi kwetsbaar gespeeld. En leuk dat ze herenigd is met Party Down-collega Scott. De twee werken goed samen. Marsden en Wilson hebben helaas relatief weinig screentime, maar maken het beste van hun scènes.

Ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zullen zijn die de film niet leuk vinden, omdat de personages zo unlikeable zijn. Maar ik vond ze ook wel realistisch. Erg origineel is de film niet, maar dat Bachelorette juist niet zo zoetsappig is, werkt in haar voordeel.