David (Brian Geraghty, The Hurt Locker) krijgt de kans om zijn crush Emily (Alice Eve, She’s Out of My League) thuis te brengen na een kantoorfeestje. Zijn vriend Corey (Josh Peck, Mean Creek) nodigt zichzelf uit voor een lift naar huis. Hij krijgt David ook nog zo ver om te stoppen bij een pinautomaat. Eénmaal binnen merken de drie collega’s dat ze buiten in de gaten worden gehouden door een onherkenbare man. En deze man wilt ze niet naar huis laten gaan.

ATM is geschreven door Chris Sparling, de man die eerder de uitstekende claustrofobische film Buried schreef. Opvallend dat ATM zich ook grotendeels op één locatie afspeelt. Helaas is deze film niet zo sterk uitgewerkt als Buried en doet de film misschien nog eerder denken aan Phone Booth met Colin Farrell. Zowel Buried en Phone Booth gaan creatief om met de beperkte mogelijkheden, maar ATM heeft wel een paar momenten waar je vraagtekens bij zet. *SPOILERS* Zo is er een moment dat 2 collega’s de gewonde derde buiten gaan halen en vervolgens weer terug naar de pinautomaat rennen. Huh? Jullie waren al zo ver! Waarom gaan jullie terug?! */SPOILERS*

Ondanks dat is ATM een onderhoudende film met spannende momenten en een aardige cast. De 3 acteurs zijn niet te bekend en dat werkt voor deze film als een pluspunt. Iedereen kan doodgaan en dat vergroot de spanning. Erg veel komen we niet te weten over de drie collega’s, maar heel storend is het niet. Hetzelfde kan niet gezegd worden over de “killer”. Iets meer motivatie, uitleg of iets dergelijks was welkom geweest. Hierdoor eindigt de film niet bevredigend.