Reviews

Review: A Very Harold & Kumar 3D Christmas (2011)

Na Harold & Kumar Go to White Castle en Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay is er nu A Very Harold & Kumar 3D Christmas. In dit derde deel hebben de oude vrienden elkaar al 2 jaar niet gezien. Harold (John Cho) heeft een goede baan en is inmiddels getrouwd met Maria (Paula Garces). Kumar (Kal Penn) en Vanessa (Daneel Harris) zijn uit elkaar, maar hij komt er later achter dat ze zwanger is van zijn kind. Door omstandigheden komen Harold en Kumar toch weer met elkaar in contact en raken ze opnieuw in de problemen.

Net zoals in de eerste twee films duikt Neil Patrick Harris (How I Met Your Mother) op als een fictieve versie van zichzelf. Zelfs zijn real life partner David Burtka is in dit deel te zien. Het blijft leuk hoe NPH zichzelf schaamteloos op hak neemt. Ook David Krumholtz en Eddie Kaye Thomas zijn weer te zien als Goldstein en Rosenberg, vrienden van Harold en Kumar. Verder is er een leuke bijrol voor Danny Trejo (Machete) als de strenge, maar erg van kerst houdende vader van Maria. En wie wilt er na het zien van deze film nou geen Wafflebot?

haroldkumar3-wafflebot001

Awww! Wafflebot!

A Very Harold & Kumar Christmas haalt niet het niveau van White Castle, maar is een stuk beter dan Guantanamo Bay. En misschien nog wel belangrijker, het is gewoon een leuke film! Zeer geschikt om jaarlijks rond de feestdagen te bekijken wanneer je die zoetsappige kerstfilms zat bent.